2013年4月10日星期三

今天和外国老一起吃饭。
然后他们在讨论着等下要去那里玩。
而我身为penang lang,但是也没有去过几个景点。
连我家外面有睡佛我也是去年才知道。
然后我很静的在一边吃东西。
以下是我们的对话。

A君“ I heard that batu feringhi is nice! We will go there later”
B 君:“okay lets go!”
我    : "how you all go there?"
A     : Oh, we will walk.
我差点把饭喷出来。这里走去应该要明天才能到吧。
可是他们是认真的。
这时,我的coursemate就告诉他们可以找我帮忙,我是这里人。
然后开始了我们九不塔八的话题。
他们问我,那边有什么好玩。
我就老实说,就海边。
然是我们现在就在海边吃饭。难道去远一点的海边会有不一样?
然后他们问我那边除了海还有什么。
我说:“没有了。不然你可以去snake temple 啊,kek lok si啊 , sleeping buddha 阿。。。”
A : “Oh!!  snake muzeum, is there any snake inside?"
me:" Yes, and its temple not muzeum, the snake there is not covered by glass."
B :" Oh my god, will i die? will the snake bite?"
me:" No , dont worry, you dont touch it, it dont bite you."
C:" okay good! than later we walk to batu feringghi can go snake muzeum."
Me:" NONONO, the temple is not there, if you want to go to muzeum can go war muzeum."
A:" Oh! people having war with snake in muzeum?"
Me:" Nonono! the snake is temple, the war is just patung of people having war. i dont know i nvr been there."
 C: I heard that there is a bridge in Penang, is that inside a mountain?
Me: U mean penang bridge?
A: I think that is a famous mountain , got bridge inside.
Me: Nonono, there is sea below the bridge."
A:" But its famous, got mountain!
我想他们应该是指升旗山。然后

我介绍他们这个地方叫flag mountain,跟teksi司机讲他就会带你去。

刚才想google 一下怎么去,因为我也没有去过。却发现原来那个地方叫penang hill=.=!!!! 天啊~~~!!!!


没有评论: